Yedi Acı – I. bap

Cao3vYnWEAAfFTJ

 

I. bap

ÖNCE KİMSELER ÇAĞIRMADI BENİ*

 

Önce kimseler çağırmadı beni

Yokluğumu anlamamı beklediler

Beklerken de düşünmeme izin verdiler:

Rimbaud gerçekten haberi olmadan mı söyledi Arabi’den:

“ben bir başkasıdır.”

binlerce yıl çınladı.

 

Önce kimseler çağırmadı

Su yataklarından inerken, dağların dumanında, yaprakların hışırtısında

bir soluk duydum sadece

soluk da denemez, doğa ananın nefesi belki

Belki de sadece bir aynayla baş başa kaldım da

aynımla konuştum

o yüzden kimseler çağırmadı beni

 

Çok sıkıcı bir deneyim diye geçirdim içimden

sıkıcı sıkıcı sıkıcı, kendimiz sıkıcı

Gözlerimi ne yana çevirsem sıkıntı

Düşüncemi ne yana çevirsem hayal gibi bir hülasa

Kendimi tanımalıyım, asla!

 

Maslahatları geride bırakın

Çağırmayın da beni, bırakın

Acı, her daim bileklerinizde tetik vaziyette

Sote bir yerde

Kendimi duyumsadığım, dalga öncesi kıyı şeridine yazık!

 

Tenhalığımda uğuldadıkça çağrılmadıklarım

Esrimelerimde gittikçe sefihleşiyorum

Bir deveye, bin hendek atlatıp, çölde

görülmeyeni görmek için sudan uzak düşüyorum.

 

Düşüyorum da bir düşüncenin içine

İçinde yankılandığımı hissediyorum

Yedi acı belirliyorum, yedisinde de ayakta bekliyorlar beni

avuç içlerini bana doğrultarak

ve kitabı yarılayarak

 

Sudan uzaklaştıkça göğe hava atıyorum

Bir sarıasmanın ıslığında çağrılmayı beklerken

Kulaklarımda bin bir kör pencere

Aynaları bir bir kırıyorum.

 

Hiç seslenilmediğimi bile bile bir masalda

Tiryakiyi oynuyorum.

Gözüme batan dikenden biliyorum

Bu âlemde kimi gördüysem ya çaylak ya akbaba.

 

 

 

*Kaybolan Defterler sayı 3’de yayınlanmıştır. 

 

Bir Cevap Yazın

